Proizvod dodan u košaricu
CJELOVITI VODIČ ZA OTVARANJE VAŠEG KOZMETIČKOG SALONA
CJELOVITI VODIČ ZA OTVARANJE VAŠEG KOZMETIČKOG SALONA
Što po zakonu trebate da otvorite kozmetički salon?
Želite li se baviti kozmetičkim uslugama, odnosno otvoriti salon, ali ne znate što vam je potrebno za otvaranje? Postupak je relativno jednostavan.
U članku predstavljamo uvjete koje morate ispuniti kako biste postigli svoj cilj.
Kozmetički salon moguće je otvoriti kao obrtničku djelatnost koja se obavlja u skladu s odredbama Zakona o obrtu.
Prema kozmetičkoj djelatnosti i prema standardnoj klasifikacijskoj uredbi, djelatnost uključuje:
- 96.02.01 Frizerske salone
- 96.02.02 Pedikerske salone
- 96.02.03 Kozmetičke salone
- 96.04.01 Masažu tijela
1. ZA OTVARANJE OBRTA POTREBNO JE:
- biti državljanin RH
- biti punoljetna osoba koja nije djelomično ili potpuno lišena poslovne sposobnosti
- udovoljavati općim zdravstvenim uvjetima i posebnim zdravstvenim sposobnostima po propisima
- uvjet je i da vam pravomoćnom sudskom presudom ili rješenjem o prekršaju nije izrečena mjera sigurnosti ili zaštitna mjera zabrane obavljanja obrta koja još traje
- platiti troškove: obrtnica: 200 kn, pristojbe: 200 kn i biljezi: 70 kn.
2. ZA OTVARANJE KOZMETIČKOG SALONA POTREBNO JE:
- imati prostor za obavljanje obrta i pravo korištenja prostorom
- prikupiti svu potrebnu dokumentaciju:
- fotokopiju osobne iskaznice
- sanitarnu knjižicu
- diplomu ili dokaz osposobljavanja
- dokaz o najmu ili vlasništvu poslovnog prostora ili dozvola vlasnika stana ako se djelatnost obavlja u stambenom prostoru
- dokaz o uplati za obrtnicu i pristojbe
- sanitarnu knjižicu
- diplomu ili dokaz osposobljavanja
- dokaz o najmu ili vlasništvu poslovnog prostora ili dozvola vlasnika stana ako se djelatnost obavlja u stambenom prostoru
- dokaz o uplati za obrtnicu i pristojbe
Minimalni tehnički uvjeti i druge suglasnosti više nisu potrebni.
Poslije otvaranja obrta možete odmah započeti s radom. U slučaju da prijavite trgovačko posredovanje, možete prodavati kozmetičke proizvode.
Prag upisa u registar PDV-a je 230.000,00 kn, što znači da niste obveznik PDV-a ako ne pređete dozvoljeni prag.
3. PROSTOR I OPREMA ZA DJELOVANJE KOZMETIČKE DJELATNOSTI
Prostor u kojem ćete obavljati kozmetičke tretmane i pedikuru treba biti:
- postavljen tako da omogućava kvalitetno čišćenje i dezinfekciju
- adekvatno prirodno ili umjetno prozračan
- prikladno osvijetljen
- pogodan za obuku osoblja
- opremljen s površinama na kojima se pripremaju boje ili drugi proizvodi za njegu
- opremljen kemijsko otpornim površinama
4. ZDRAVSTVENI UVJETI :
Uporaba lijekova prilikom tretmana je zabranjena.
Mora se izbjeći križna kontaminacija između pojedinih postupaka.
Kozmetičar mora osigurati da oprema, pribor, sredstvo i proizvodi koje upotrebljava udovoljavaju zahtjevima propisa. Oprema mora biti tehnički besprijekorna, redovito održavana i servisirana sukladno uputama proizvođača. Servis se obavlja jednom godišnje ili prema zahtjevima proizvođača. Servis opreme obavlja ART-PE d.o.o.
Kozmetičari su dužni osigurati minimalne zdravstvene uvjete i koristiti zdravstvene i ekološki prihvatljive tehnologije u izvršavanju tretmana. Oni bi trebali osigurati najvišu moguću razinu zdravstvene zaštite svojim klijentima.
Radi osobne higijene osoblja, mora nosilac djelatnosti osigurati sanitarije u prostorijama djelatnosti. Sanitarije moraju biti opremljene s umivaonikom s toplom i hladnom vodom, tekućim sapunom i papirnatim ručnicima za jednokratnu upotrebu.
Kod djelatnosti gdje se moraju klijenti preoblačiti ili skidati odjeću treba je postaviti kabinu za presvlačenje i ormariće za odjeću.
U prostoru gdje se obavlja djelatnost, preporučeno je da je na vidljivom mjestu prikazana obavijest na kojoj se jasno vidljivim i čitljivim velikim slovima daje informacija o zdravstvenim rizicima i ograničenju njege osoba koje imaju zaraznu bolest kože, noktiju ili koja ima parazite na koži ili vlasištu.
- Primjer kako možete zaštitili sebe i vaše klijente:
KLIJENT KOJI IMA BILO KOJE ZARAZNE INFEKCIJE VLASIŠTA, KOŽE, NOKTIJU ILI PARAZITSKIH INFEKCIJA NA KOŽI ILI VLASIŠTU MORA O TOME OBAVEZNO OBAVIJESTITI KOZMETIČARA PRIJE POČETKA TRETMANA.
KOZMETIČAR KOJI POKAZUJE ZNAKOVE ZARAZNIH BOLESTI ILI INFEKCIJE KOŽE SA KLICAMA ILI PARAZITIMA NE SMIJE RADITI SA KLIJENTIMA.
U SLUČAJU ZDRAVSTVENIH PROBLEMA (VISOK KRVNI TLAK, POREMEĆAJ KRVOTOKA, BOLESTI KOŽE I NOKTIJU ILI TRUDNOĆE) PRIJE TRETMANA POSAVJETUJTE SE SA KOZMETIČAROM.
5. PRODAJA KOZMETIČKIH PROIZVODA
U slučaju, da prodajete kozmetičke proizvode potrebno je imati na zidu još i obrazloženje za znakove:
- Primjer:
SIMBOL OTVORENE POSUDICE
Na pakiranju kozmetičkog proizvoda znači da kozmetički proizvod ima rok trajanja više od 30 mjeseci. Simbol prikazuje rok trajanja ili korisnost nakon otvaranja proizvoda, izraženo u mjesecima i / ili godinama.
SIMBOL OTVORENE KNJIGE
To znači da sigurnosna upozorenja koja se odnose na korisnika odnosno na sastojke ne mogu biti navedena na unutarnjoj i/ili vanjskoj ambalaži kozmetičkog proizvoda. Ove informacije nalaze se na priloženom listu, naljepnici, kartici, koja mora biti u neposrednoj blizini kozmetičkog proizvoda.
6. OPREMA I MATERIAL ZA KOZMETIČKE SALONE:
- osnovna oprema i uređaji:
- kozmetički ili masažni stol
- kozmetička radna stolica
- kozmetička lupa
- grijač za vosak
- stol za manikuru s usisavačem
- UV lampa
- sterilizator na vruć zrak ili paru
- oprema i pribor za pedikuru:
- stolica za pedikuru
- sterilizator na vrući zrak
- brusilice/freze i nastavci za brusilice/freze
- alati i instrumenti
- kadica za pedikuru
- materijal za njegu lica:
- materijal za njegu tijela:
- gaćice za jednokratnu upotrebu za žene
- gaćice za jednokratnu upotrebu za muškarce
- hlače za presoterapiju
- ručnici
- deka
7. ŠTO JE DOBRO IMATI NA UMU:
- U radnom ili pomoćnom prostoru mora biti postavljen ormarić odnosno komplet za prvu pomoć. NAPOMENA: Obratite pažnju na rok trajanja!
- Kad stolovi za sjedenje ili ležanje dolaze u izravni dodir s klijentovom kožom, koristite zaštitu za kozmetičke stolove za jednokratnu upotrebu.
- Kozmetičari moraju osigurati čiste ručnike za klijente. NAPOMENA: Za prljave ručnike potrebno je imati koš koji se može očistiti i koji ima poklopac.
- Za primjenu kreme i šminke na koži moraju se koristiti jednokratni uređaji ili uređaji koji se mogu učinkovito očistiti.
- Vosak za uklanjanje dlačica mora biti za jednokratnu upotrebu.
- Kada za namakanje nogu mora biti izrađena od prirodnog materijala, koja omogućuje čišćenje i dezinfekciju, što se mora obaviti nakon svake uporabe. NAPOMENA: Preporučujemo korištenje plastičnih vrećica za jednokratnu upotrebu.
- Pri obavljanju pedikura i manikura, moraju se koristiti polir blokovi za jednokratnu upotrebu. NAPOMENA: Svaki klijent mora imati vlastiti polir blok kojeg joj predate nakon završetka usluge. To sprječava infekciju gljivicama i druge moguće infekcije.
8. STERILIZACIJA I DEZINFEKCIJA:
Upravljanje otpadom treba biti prikladno. Potrebno je redovito čišćenje i dezinfekcija. Nosioci djelatnosti kojima oprema i pribor dolaze u dodir s tjelesnim tekućinama moraju opremu i pribor sterilizirati i dezinficirati. Za sterilizaciju opreme i pribora mora biti izrađen plan.
Plan sterilizacije za opremu i pribor mora sadržavati sljedeće:
- što se sterilizira
- kada se vrši sterilizacija
- tko obavlja sterilizaciju
- sterilizacijska metoda: suhi sterilizator (180 ° C), 90 minuta u vrećicama za sterilizaciju ili alufoliji
- kontrola rada sterilizatora s kemijskim pokazateljima i način održavanja sterilizatora: kemijske pokazatelje treba kontrolirati svakom serijom sterilizacije opreme i pribora
Materijali za sterilizaciju mogu biti termostabilni (visoka temperatura ih ne ošteti):
- kliješta za zanoktice
- kliješta za urasle nokte
- brusilice manikuru i pedikuru
- eskavator instrument za pedikuru
- rašpa za stopalo
- kutna pilica
- skalpel
Radni umivaonik (Trokadero)
Radni umivaonik ili trokadero omogućuje nam ispiranje krpa i ručnika i odlijevanje otpadnih voda. To sprječava kontakt s infekcijama. Izuzetno je učinkovit jer s njime možete izbjeći prljavštini osobnog umivaonika ili tuš kabine. Trocadero je neophodan dio opreme, kako je i propisano u građevinskoj dokumentaciji.
9. PRAVILA O NAČINU OZNAČAVANJA PRODAJNIH CIJENA PROIZVODA I TRETMANA
Pravila određuju način označavanja prodajnih cijena i cijena za jedinicu proizvoda koje tvrtke nude potrošačima. Svrha ove politike je unaprijediti informacije o potrošačima i olakšati usporedbu cijena.
- Svi proizvodi moraju biti označeni prodajnom cijenom.
- Svi proizvodi moraju biti označeni i cijenom na jedinicu
- Cijena na jedinicu ne mora biti označena ako je jednaka prodajnoj cijeni ili ako to ne bi bilo korisno zbog prirode ili svrhe proizvoda.
- Izloženi proizvodi koji su namijenjeni za prodaju ili za prikupljanje ponuda moraju biti označeni s cijenom.
- Cijene proizvoda označene na polici moraju biti označene ispred, ispod ili iznad proizvoda s nazivom proizvoda.
- Oznaka cijene za usluge mora biti nedvosmislena, lako prepoznatljiva, čitljiva, u veličini slova 12 i za potrošača na vidljivom i pristupačnom mjestu.
- Cijena usluga nedvosmisleno je označena ako se ne može zamijeniti s cijenom druge usluge koja se nalazi u neposrednoj blizini.
Ispunjavanje uvjeta i s time mogućnost obavljanja kozmetičke djelatnosti možete postignuti u samo nekoliko koraka, a možete si pomoći s ovim člankom. Proces je relativno brz. Za sve dodatne informacije obratite se na Hrvatsku obrtničku komoru ili osoblju ART-PE doo, gdje ćemo vam rado savjetovati.
Na raspolaganju smo vam od ponedjeljka do petka od 08:00 do 17:00 sati na broju 097 665 25 62. Možete nas kontaktirati i na info@art-kozmetika.com ili nas posjetiti u našem ART-PE izložbeno-prodajnom salonu na adresi Temeniška pot 6 u Trebnju. Svi proizvodi za opremu vašeg kozmetičkog ili frizerskog salona mogu se naručiti svaki dan u tjednu putem naše web stranice www.art-kozmetika.com.
Nemojte ostati bez hrabrosti i ustrajnosti na putu postizanja vlastitih ciljeva.
ART-PE - s vama više od 15 godina!